Az Erasmus+ az Európai Unió új programja, mely az oktatást, a képzést, az ifjúsági területet és a sportot támogatja.Európának biztosítania kell polgárai számára a tudásalapú társadalomban szükséges oktatást, készségeket és kreativitást. Gyorsan változó világunkban a megújuló oktatási rendszereknek alkalmazkodniuk kell a tanítás és tanulás új formáihoz, kihasználva az új lehetőségeket. Az oktatás, a képzés és a nem formális tanulás fontos tényező a munkahelyteremtésben és Európa versenyképességének növelésében. Az Erasmus+ ennek érdekében 2014 és 2020 között 14,7 milliárd eurót biztosít az európai oktatás, képzés, ifjúsági szakma és sport megerősítésére.
Magyarországon a program megvalósítását két nemzeti iroda koordinálja:
Oktatás és képzés területe: Tempus Közalapítvány
Ifjúság és sport területe: Erasmus+ Ifjúsági Programiroda
Mi az Erasmus+ program célja az oktatás-képzés területén?
a kulcskompetenciák és készségek fejlesztése, különös tekintettel a munkaerőpiac és a társadalmi kohézió szempontjából fontos készségekre; elsősorban tanulmányi célú mobilitások, illetve az oktatási-képzési intézmények és a cégek közötti együttműködés segítségével
a minőség, az innováció és a nemzetköziesítés erősítése az oktatási-képzési intézményekben, elsősorban nemzetközi együttműködések segítségével, az oktatás-képzés világán túli szereplők bevonásával
a szakpolitikai reformok és az oktatási-képzési rendszerek modernizációjának támogatása, elsősorban szakpolitikai együttműködésekkel, az Unió átláthatóságot és elismertetést szolgáló eszközeinek hatékonyabb használatával, valamint a jó gyakorlatok megosztásával
a nyelvtanítás és nyelvtanulás fejlesztése, a nyelvi sokszínűség és az interkulturális érzékenység támogatása
Kiknek szól az Erasmus+ program?
A program hallgatók, gyakornokok, önkéntesek, fiatalok, tanulók, felnőtt tanulók, tanárok, pedagógusok, egyetemi oktatók, trénerek, ifjúsági munkások, oktatási, képzési vagy ifjúsági területen működő szervezetek munkatársai számára nyújt részvételi lehetőséget. A pályázatokat intézmények, szervezetek nyújthatják be, az egyéni részvétel ezeken keresztül valósulhat meg.
Milyen tevékenységeket támogat az Erasmus+ program?
1. Mobilitás
Pedagógusok, oktatók, oktatási és képzési szakértők, ifjúsági munkások mobilitása
2. Együttműködések: innováció és jó gyakorlatok cseréje
3. Szakpolitikai reformfolyamat támogatása
Forrás: http://tka.hu/palyazatok/108/-erasmus
További információk:
2014.12.14. - 2016.12.14.
Cégünket az EU támogatta a Tempus Közalapítvány által odaítélt Erasmus+ K1 Mobility támogatásával. 2 éves projektünk címe: „Sokoldalú, modern felnőttoktatási módszerekkel és képzési programokkal egy folyamatosan változó és differenciált hátterű nyelviskolai célközönségnek”.
Az Erasmus+ K1 Mobility projektünk honlapja és Facebook oldala az alábbi linkeken érhetőek el:
Erasmus+ K1 Mobility Facebook oldal
Az I.L.I. Kft sikeresen befejezte a kétéves Erasmus+ K1 Mobility EU-s finanszírozású szakmai projektjét, amely keretén belül modern IKT alkalmazások és hátrányos helyzetűek oktatására vonatkozó szakmai fejlesztéseket végeztünk. A résztvevők külföldi képzéseken vettek részt 2014.07.27-2016.05.13. között, valamint 3 résztvevő a temesvári Babel Center nyelviskolai partnerünknél sikeres Best Practice tapasztalatcsere intézménylátogatást tett 2016.szeptember 7-11-ig, Dudás Julianna, I.L.I. Kft szakmai és projekt vezető részt az IATEFL 50. nemzetközi szakmai konferenciáján Birminghamben, ahol sok új nemzetközi kapcsolatot épített ki és új ismeretekkel gazdagodva tért haza.
- A projekt: http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola és http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/erasmus
- Projekt tagok: http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/projekt-tagok
- Eredmények: http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/projekt-eredmenyek
- Szakmai összefoglaló: http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/erasmus--ili
- Fotók http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/fotgalriak
- Sajtómegjelenések http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/hirek
- Mobilitási beszámolók: http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/egyni-beszmolk
Intézményi önértékeléseink eredményeképp az alábbi célokat tűztük ki jövőbeli fejlesztéseink tekintetében,európai prioritásokat kielégítve:minőségfejl. intézményi szinten,modernizáció (képz.prog-ok,képzést kieg. szolg.ok, eszközök,módszertan,sokrétű IKT alkalmazások képz. progr.inkban),esélyegyenlőség(sajátos tanulási igényű felnőttek nyelvi képz.ben),tanulói létsz. növelése,nyelvtanulói motiváció növelése felnőtt tanulóinkban,tevékenységeink,képzési programjaink nemzetköziesítése,az interkult.elemek erősítése,tanáraink kompetenciafejlesztése(IKT). A projekt tagok:DudásJ.projekt-és intézményvez.,angol tanár&tréner;a projektcsapat tagjai,angol nyelvtanárok,IKT és tananyagfejlesztési gyakorlattal:Gellai A,Gárdosné I. Zs,Talláromné C.J,Sebestyén Á. A.Wright angoltanár,tréner,író. Mindannyian több éve tanítanak angol nyelvet iskolánk megbízásából,szakmai munkájukról kiváló visszajelzés érkezett,tananyagfejlesztői az újonnan kialakított és fejlesztés alatt álló e-learning&blended learning képzéseinknek. A projektben 5 kolléga vett részt szakmai képzéseken a köv.országokban: UK,Izland,Finno.,Ausztria2015.02.09-2016.05.13.között; 2016.09.7-11 között 3 kolléga vett részt Best Practice szakmai tapasztalatcserén Temesváron a Babel Center nyelviskolai partnerünknél, 2016.04.13-16.között, tájékozódtak a Babel C. alkalmazott módszereiről,informálták a résztvevőket a projektünk állásáról,az elsajátított módszerekről,illetve azok alkalmazásának eddigi sikereiről.A résztvevőket az Erasmus+ programban való részvételre biztatták.1 kolléga a birminghami IATEFL nemzetközi szakmai konferencián vett részt, amely során a projekt céloknak megfelelően látogatott előadásokat, épített ki új szakmai kapcsolatokat.A mobilitások során szerzett szakmai és interkult. ismereteket,tudásanyagot a projekt részvevők hazaérkezésük után folyamatosan beépítették intézményi munkájukba,képzési programokba a fent említett célok megvalósítása terén.Nyomonkövették,egymással megosztották a gyakorlati megvalósítás közben felmerült tapasztalatokat,fejlesztési javaslatokat,a digitális és közösségi médiák által biztosított lehetőségeket is kihasználva.Széleskörű disszeminációt folytattak a projekt során intézményen belül és kívül,helyi,régió,nemzeti,nemzetközi szinteken (tanártovábbképzések az ILI-ben, BESIG Konf.Bp., Nemzetközi Posztgrad.Üzleti Angol Tanárképző kurzuson:Trinity CertIBET;IATEFL konferencia,Creative Cafe,NYESZE konf,Gödöllő-Szent István Egyetem).Az ILI tulajdonos-igazgatója,Andrew Wright (világhírű angol módszertani tréner,író,az ILI nyelvtanára) is támogatta a projektet szakmai tanácsaival,disszemin.tevékenys.vel,5 kontinensen levő kiterjedt szakmai kapcsolatain keresztül.A projekt végén nemzetközi ILI-Erasmus+K1Mobilitás projektzáró szakmai napot szerveztünk,amelyen a projekt eredményeit,sikereit,az interkult.és nemzetközi jellegét is hangsúlyozták a projekt megvalósulásának,nemzetközi vendégelőadók közreműködésével.A rendezvényről a veresegyházi regionális TV riportműsort készített.A pozitív eredmények átadása mellett a jelenlevőket jövőbeli Erasmus+ projektekben indulásra buzdították.A képzések és a szakmai fejlesztő team munka eredményeképpen projektrésztvevők kompetenciái,szakmai (IKT,kooperatív,egyéb releváns módszertani,stb),interkulturális ismeretei nagymértékben fejlődtek,a speciális érzékenységet igénylő hátrányos helyzetű felnőttek képzési igényeit is kielégítő képzési programok,tematika,szakmai módszertan kialakítása terén is.A megszerzett ismeretek hasznosíthatóságáról sikeres workshopot tartottak az Autizmus Alapítványnál Bp-en,ahol az alapítvány szakembereinek bemutatták azokat az eszközöket,melyek segíthetik munkájukat.Projektrésztvevőink attitűdjében jelentős kompetenciafejlődést értünk el:a projekttagok előadó készségei jelentős mértékben javultak,módszertani eszköztáruk sikeresen bővült,az ITK-s kurzusokon résztvevő kollégák eszközhasználata magabiztosabbá vált.Kollégáink e-learning-es tananyagfejlesztőkké,e-learning kurzusok levezetőivé váltak.Iskolánk nemzetközi tevékenysége növekedett a projekt hatására kialakuló együttműködések tekintetében.A projekt során megvalósuló minőségi fejlesztéseknek valamint speciális tanulói igényeknek,hátrányos helyzetű tanulók igéneyinek is megfelelő,interkult.,IKT aspektussal rendelkező képzési programjainknak köszönhetően képzéseinken az új IKT módszertan,eszközök&alkalmazások aránya emelkedett,a lemorzsolódás csökkent,főleg a céges képzéseken.További rövid-,közép-,hosszútávú célok:projekteredmények fenntartása,továbbfejlesztése,képzési programjaink további fejlesztése,pl.nemzetközi tanártovábbképző kurzusok szervezése,indítása 2018tól külföldi&hazai partnereinkkel,hátrányos helyzetűek tanulási lehetőségeinek bővítése,nemzetközi partnereinkkel való szakmai kapcsolattartás folytatása és bővítése, e-learning/blended-learning formában történő oktatási lehetőségek kialakítása a tanulási lehetőségekben korlátozott személyek számára.
A SUMMARY OF OUR ERASMUS+ K1 Mobility project
Based on the findings of our institutional self-assessment,we set the following goals re future developments,in compliance with EU priorities:quality development institutionally,modernization(educational programmes,course support services and tools,methodology,diverse ICT applications in our courses),creating equal opportunities(in courses for socially disadvantaged participants&learners with special educational needs),increasing the number of course participants,developing the motivation of our adult learners,internationalising our activities&educational programmes,strengthening intercultural elements,developing the (ICT)competences of our teachers.The participants of the project were Project&Institution Leader, English teacher&trainer J Dudás;members of the project team:teachers of English experienced in ICT and content development,A Gellai, Zs Gárdosné, J Talláromné, Á Sebestyén, A Wright,English teacher,trainer,writer.All of them have been teaching English for several years for our language school w/ excellent feedback on their work and are all content developers of our e-learning&blended learning training courses currently in use or under development.In the project 5teachers attended training courses in the following countries:UK,Iceland,Finland,Austria, from 09.02.2015 to 13.05.2016 and 3 in a Best Practice meeting and visit to Babel Center,Timisoara,Romania from 7-11 Sept2016,where they got informed abt the methods applied in the centre and shared w/ their partners their experiences about the status&successes of the project,encouraging the audience to participate in Erasmus+ projects.One colleague participated in the international IATEFL conference in Birmingham,attending talks in compliance with the aims of the project&developing new professional contacts.Following their courses,project members continuously built the acquired professional,intercultural experience&knowledge into their institutional work& training programmes re the above-mentioned project aims.Benefiting from digital and social media opportunities,they continuously monitored and shared their experience and suggestions for development coming up when putting theory into practice.They carried out a wide range of dissemination activities during the project both internally&externally,at local,regional,national&international levels(teacher training events at ILI,BESIG conference-Bp, Internat. Postgrad. Business English Teacher Training course:TrinityCertIBET,IATEFL conferences,Creative Cafe,conference at the Association of HungarianLanguageSchools (NYESZE),Sz.IstvánUniversity Gödöllő).ILI’s owner-director Andrew Wright(world famous English methodology trainer,writer,English teacher for ILI) also supported the project with his professional advice,dissemination activities&extensive professional contacts on 5 continents.At the end of the project,they organised an international ILI-Erasmus+K1Mobility project closing event with the participation of international guest speakers,where they disseminated the results,successes,the intercultural&international characteristics of the project.The regional television of Veresegyház covered the event.Apart from describing the achievements of the project,participants also encouraged teachers present to take part in Erasmus+ projects.As a result of the courses&the subsequent professional team work,the competences,professional (ICT,cooperative&other relevant methodological, etc.)&intercult. knowledge of project participants also significantly developed in the field of creating training programmes,syllabus&methodology for disadvantaged adult learners who require special sensitivity.Project members held a successful workshop for the professional staff of Autism Foundation in Bpest on how they could apply some of the methods and ICT tools in their work.A significant development took place in the attitudes of project participants:the presentation skills of the participants have increased significantly;their range of teaching methods has grown,and the participants attending ITC courses have become more confident users of ICT tools,etc.They’ve become better content-developers&managers of e-learning/blended-l-ing courses.The international activities of ILI have also got intensified.Quality development&intercultural, ICT training programmes(also meeting special needs)designed during the project have lead to an increase in the rate of new ICT methodology,tools&applications and a decrease in the number of learners dropping out of courses,esp in our corporate courses.Further short-,mid-and long-term goals include maintaining&further developing project results and new training programmes,e.g. organising and running international teacher training courses from 2018 with our foreign&HU partners,increasing the learning opportunities of disadvantaged students,continuing and extending cooperation with our international partners,developing e-learning/blended learning opportunities for those who have limited access to education.
BESZÁMOLÓ az IATEFL 50. szakmai konferenciáján való részvételről
2016. ápr. 13.-16. Birmingham, az ICC-nél
Részvevő: Dudás Julianna
A birminghami konferencia brossúrája: preview_brochure_2016_v2.pdf
A birminghami konferencia kisfilm: https://youtu.be/j21eqjhyo4k
Raquel Gonzaga és Dudás Julianna az IATEFL Conference: |
További infórmációk:
Andrew Wright cikke a 2016. december 10-i konferenciáról, ami juniusban a világ több mint 50 országában meg fog jelenni az online HLT Magazine-ban, amit a Pilgrims működtet (HLT=Humanising Language Teaching): Ubiquitous disadvantage!
Kooperatív tanulási módszerek-ajánlott irodalom
http://ili-erasmus.wixsite.com/ili-nyelviskola/blank-3
A Gödöllői Szolgálat 2017.03.21-i lapszámában jelent meg az Erasmus+ K1 Mobility projektünk beszámolója.
A teljes cikk az alábbi linken olvasható: http://szolgalat.com/gszolga170321.pdf
I.L.I. Nemzetközi Nyelvek Intézete Kft (I.L.I. Kft) Felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/002123
I.L.I. Training & Coaching Kft. Felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/002122
I.L.I. Training Kft. Felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/001215